Δευτέρα, 20 Ιουλίου 2009

Σκέψεις...


Επαναλαμβάνεται επικίνδυνα;

Θα ξανακάνει Pulp Fiction;

Θα ωριμάσει ποτέ;
Το Death Proof υπήρχε λόγος να το κάνει;

Χρησιμοποιεί τη βία για λόγους εντυπωσιασμού και γιατί έτσι μας έμαθε από Resevoir Dogs και Pulp Fiction;


Αυτά είναι μερικά ερωτήματα που απασχολούν γκρινιάρηδες κινηματογραφόφιλους αλλά και φαν του Tarantino. Έχω όρεξη για κράξιμο κι αυτό είναι το κατάλληλο ποστ :). Κάποια στιγμή θα τα αναλύσω περισσότερο όλα αυτά αλλά για σήμερα ας ρίξω ένα μαζικό χώσιμο!


Επαναλαμβάνεται επικίνδυνα;

Εσύ βλέπεις επανάληψη; Γιατί εγώ βλέπω πέντε διαφορετικές ταινίες. Λογικό είναι να έχουν κοινά στοιχεία καθώς προέρχονται από τον ίδιο άνθρωπο. Τα ερεθίσματα δεν διαφέρουν, ούτε οι εμμονές. Εμπνέεται και όπως κάθε αυθεντικός καλλιτέχνης λογικό είναι να έχει προσωπικό στίγμα. Χιούμορ, βία, ανούσιοι διάλογοι σε όλες τις ταινίες. Ε ρε φίλε πως θα καταλάβεις ότι βλέπεις Tarantino κι όχι κάτι άλλο; Είναι αναγνωρίσιμος αλλά κάθε φορά εστιάζει αλλού και διαφορετικά. Δες πάνω από μια φορά κάθε ταινία και θα καταλάβεις!


Θα ξανακάνει Pulp Fiction;

Όχι και γκρίνιαζε όσο θέλεις. Απέδειξε τι είναι ικανός να κάνει, έβγαλε φράγκα με τη σέσουλα, τώρα μπορεί να κάνει ότι γουστάρει χωρίς να δίνει λογαριασμό. Γιατί ζητάμε τα ίδια και τα ίδια όταν μπορεί να μας δώσει κάτι καινούριο; Θα είναι καλύτερο; Ίσως ναι ίσως όχι. Πως μπορείς να συγκρίνεις. Βασική αρχή των μαθηματικών: 5 πορτοκάλια δεν μπορεί να είναι περισσότερα από 3 μπιφτέκια! Το Pulp Fiction έκανε το μπαμ που έκανε και το άξιζε. Αλλά ήταν και σε μια εποχή που μπορούσε να το βιώσει σε όλο του το μεγαλείο. Μη ζητάμε ετεροχρονισμένα κάτι παρόμοιο, όταν μπορούμε να έχουμε κάτι καινούριο και ίσως εξίσου(ή και περισσότερο) δυνατό.


Θα ωριμάσει ποτέ;

What do you mean; Τι θέλει να πει ο ποιητής; Ότι το Jackie Brown είναι δουλειά ανώριμου δημιουργού; Εγώ βλέπω πως όσο πιο ανώριμες είναι θεματικά οι ταινίες του τόσο πιο ώριμες είναι τεχνικά. Σε μια εποχή που ο βιντεοκλιπίστικος-βιαστικός τρόπος και τα ψηφιακά εφέ επικρατούν πετάμε στα σκουπίδια το Death Proof με τα υπέροχα μονόπλανα που κρατάνε μια αιωνιότητα και την γαμηστερή σκηνή καταδίωξης που είναι γυρισμένη μια φορά, real-time και χωρίς CGI. Και γιατί; Γιατί οι ποπ-κορνιάρικες ταινίες δεν μπορεί να είναι ποιοτικές!


Το Death Proof υπήρχε λόγος να το κάνει;

Ναι ρε υπήρχε. Δέκα λόγους μπορώ να σου πω. Είναι κακό δηλαδή που έκανε χαβαλέ με τον κολλητό του. Που ζωγράφισε στους φίλους του genre σινεμά ένα πελώριο νοσταλγικό χαμόγελο. Και στην τελική γιατί να είναι κατακριτέο το ότι δεν κάνει ταινίες για το ευρύ κοινό αλλά για τον εαυτό του; Τουλάχιστον είναι πιο ειλικρινές από το να μας σέρβιρε ιμιτασιόν Pulp Fiction που θα ξεχειλίζουν βαρεμάρα!


Χρησιμοποιεί τη βία για λόγους εντυπωσιασμού και γιατί έτσι μας έμαθε από Resevoir Dogs και Pulp Fiction;

Ακριβώς αυτό κάνει, σαΐνια! Αφού το αυθεντικό σενάριο του Kill Bill ήθελε τη Νύφη να μαθητεύει δίπλα στον Hatori Hanzo για την αξία της συγχώρεσης και να καπνίζει στο τέλος την πίπα της ειρήνης παρέα με τον Bill που μετανιωμένος δακρύζει μπροστά στο μεγαλείο της ψυχής της. Μετά όμως σκέφτηκε ότι είναι ο Tarantino κι ότι πρέπει να έχει βία το πόνημα. Οπότε έκανε το ανεπίτρεπτο. Βία και ξύλο σε ταινία κουνγκ-φου.

Τώρα που το ξανακοιτάω, πολύ γκρίνια ρε παιδί μου. Έχω βαρεθεί όμως να τα λέω. Τώρα θα αρχίσω να τα γράφω κιόλας. Άντε να με μαζέψουν!

17 σχόλια:

  1. χώστα annie...χώστα:}

    μια χαρά τα λες και για αυτό θα σχολιάσω μονο το τελευταίο...

    ""Χρησιμοποιεί τη βία για λόγους εντυπωσιασμού και γιατί έτσι μας έμαθε από Resevoir Dogs και Pulp Fiction;""

    ποια βία?? η μια σκηνή στο rd??{που η κάμερα κοιτάζει στου διαόλου την πεθερά}
    στο pf έχουμε βία?
    το jb το αφήνω εντελώς έξω...
    το μονο που έχει πραγματική βία είναι το kb...αλλα το kb έχει manga/comic αισθητική...οποτε δικαιολογείται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κατά τη γνώμη μου το Reservoir Dogs είναι πολύ πιο σκληρό από άποψη βίας απ' ότι το Kill Bill. Είναι πιο real, πιο ωμό και ότι δεν στο δείχνει αλλά ξέρεις ότι είναι εκεί έχει μεγαλύτερη δύναμη.

    Και το Pulp έχει μερικές έντονες στιγμές. Ο βιασμός, η ένεση αδρεναλίνης είναι δύσκολα θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μάλλον αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά το θέμα τις νειάς...δεν θεωρώ πως οι ταινίες τούο έχουν τόσο πολύ βία πια...

    έντονες ναι...βίαιες όχι{κατά την γνώμη μου πάντα}
    ειδικά η ένεση...να φανταστείς θεωρώ ότι η ταινίες που έχουν "ένεση" θα έπρεπε να είναι pg.

    για το rd έχεις δίκιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σκέψου το στο πλαίσιο της εποχής. Όταν τα Hostel και τα Saw βγαίνουν πέντε πέντε, λογικό μια ένεση αδρεναλίνης να μη σε σοκάρει. Αλλά τότε έκανε αίσθηση. Επίσης το να βιάζεται άντρας σε μια ταινία δεν είναι συχνό φαινόμενο και είναι έντονα σοκαριστικό(ήττα που είχα φάει στο Deliverance).

    Για το βιασμό θα έχεις εκτενείς απαντήσεις και από τον master himself το Σάββατο(αν έχω τελειώσει με τη μετάφραση της συνέντευξης).

    Στο Kill Bill η βία είναι στυλιζαρισμένη ενώ όλη η ταινία διακατέχεται από τη γνώση του ότι "είναι ταινία". Οι πρωταγωνιστές το ξέρουν πολύ καλά. Έτσι περνάει και στο θεατή ότι αυτό που βλεπει ούτε αληθνό είναι αλλά ούτε αληθινό θέλει να δείξει, κάθε άλλο.

    Αν κατάλαβες την τελευταία παράγραφο σου αξίζει μεγάλο μπράβο :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Κατά τη γνώμη μου το Reservoir Dogs είναι πολύ πιο σκληρό από άποψη βίας απ' ότι το Kill Bill. Είναι πιο real, πιο ωμό και ότι δεν στο δείχνει αλλά ξέρεις ότι είναι εκεί έχει μεγαλύτερη δύναμη."

    Ακριβώς...

    "ήττα που είχα φάει στο Deliverance"

    Να έτρωγες μόνο εσύ ήττα, καλά θα ήταν... αν και ήξερα, αλλά και πάλι... άλλο να έχεις ακούσει-διαβάσει κι άλλο να το δεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για τους άντρες θεατές φαντάζομαι είναι πολύ χειρότερο. Είναι κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ή ακούμε και γίνεται ακόμη πιο δύσκολο από την ωμότητα με την οποία παρουσιάζεται.

    Ενώ κάτι Μόνικες σε υπόγειες διαβάσεις τι να μας πουν όταν έχουμε δει το Thriller:A Cruel Picture και το I spit on your grave;

    Πάντως η εκτός κάδρου βία λειτουργεί καλύτερα. Ταινίες τύπου Reservoir Dogs, Funny Games τις νιώθεις πολύ περισσότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. για το kb σύμφωνο απόλυτα...
    για το rd τελικά διαφωνώ...το ξανά είδα χθες...και στην συγκεκριμένη σκηνή τολμώ να πω ότι το διασκέδασα{θα φταίει και το τραγούδι}...

    για την "ένεση" ας το αφήσουμε γιατί θα ξεφύγουμε πολύ...{πάντως το θέμα της ""ένεσης"" στο pf πρέπει να το κοιτάξουν καλύτερα αυτοί που κατηγορούν τον q ότι η ταινίες του δεν έχουν να πουν τίποτα απολύτως}

    ""Επίσης το να βιάζεται άντρας σε μια ταινία δεν είναι συχνό φαινόμενο και είναι έντονα σοκαριστικό""

    βεβαια έχουμε δει άπειρες φορες να βιάζεται μια γυναικα και {τις περισσότερες φορες} δεν δεν μας σοκάρει...

    τα πάντα όλα μου αξίζουν

    Ενώ κάτι Μόνικες σε υπόγειες διαβάσεις τι να μας πουν όταν έχουμε δει το Thriller:A Cruel Picture και το I spit on your grave;

    έτσι:}

    ""Για τους άντρες θεατές φαντάζομαι είναι πολύ χειρότερο....""

    μπα δεν το νομίζω...εμενα τουλάχιστον με "ενοχλεί" περισσότερο να βλέπω μια γυναικα να βιάζεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά εννοείται ότι είναι τελείως υποκειμενικό θέμα. Στο Reservoir Dogs κι εγώ το διασκεδάζω. Ίσως περισσότερο με "ενοχλεί" ο Mr. Orange που αιμορραγεί πιο δίπλα. Αλλά ότι είναι "what the fuck" σκηνή είναι. Μετά μιλάει στο κομμένο αυτί ο αθεόφοβος. Είναι αρρωστημένο. Και πάντα να μην ξεχνάμε ότι ήταν 1992.

    Επίσης έντονη σκηνή ήταν και στο Jackie Brown όταν ο De Niro έριξε στη Fonda γιατί μίλαγε ακατάπαυστα και τον έπρηζε. Καλά της έκανε εδώ που τα λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μιας και λέμε για κινηματογραφική βία, παραθέτω το εντελώς απαράδεκτο κείμενο του Κωνσταντίνου Σαντά:

    "Αν ένα μέρος των βίαιων σκηνών είναι αναγκαίο συστατικό της ταινίας, μπορεί αυτό να θεωρηθεί σοβαρό επιχείρημα για να συμπεριληφθούν αυτές στην ταινία. Σε μια πολεμική ταινία όπως η ΔΙΑΣΩΣΗ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΡΑΪΑΝ, η βία είναι απαραίτητη για να δώσει στους θεατές μια ρεαλιστική διάσταση του τι συμβαίνει. Οι εικόνες νεαρών που πηδούν έξω από το αεροσκάφος τους σε έναν καταιγισμό από σφαίρες και βουτάνε στα αιματοβαμμένα νερά είναι αποκρουστικές. Εντούτοις, χωρίς αυτλες τις σκηνές, οι θεατές δεν θα αντιλαμβάνονταν τις φρικαλεότητες του πολέμου. Η βία είναι ένα αναγκαίο συστατικό αυτής της ταινίας. Τί ισχύει όμως για τη βία σε θρίλερ όπως το ΤΣΑΚΑΛΙ και ΦΟΝΙΚΟ ΟΠΛΟ 3 και σε έπη όπως ο ΜΟΝΟΜΑΧΟΣ και ο ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ;;; Είναι ανάγκη το κοινό να βλέπει σαδιστές δολοφόνους που χρησιμοποιούν αυτόματα όπλα, σπαθιά ή τουφέκια για να εκτελέσουν πλήθος αντιπάλων σε κοντινή απόσταση; Είναι τέτοιες αιματηρές σκηνές καλλιτεχνικά αναγκαίες; Οι υποστηρικτές της βίας στα ΜΜΕ τονίζουν ότι οι στατιστικές δεν έχουν αποδείξει ότι η βία στην οθόνη είναι επιβλαβής και πρέπει να αποφεύγεται. Αυτό δε σημαίνει ότι η διαμάχη γύρω από τη βία έχει τελειώσει."

    1. Συγκρίνεται η κτηνώδης βία εις άλλοθι του ρεαλισμού με την καρτουνιστική σχεδόν του ΦΟΝΙΚΟΥ ΟΠΛΟΥ 3;;; Κάνω σαφές ότι μου αρέσει η ταινία του Σπίλμπεργκ, σίγουρα πολύ περισσότερο από το ΦΟΝΙΚΟ ΟΠΛΟ 3, αλλά κακά τα ψέματα, ο σαδισμός στο πρώτο είναι πολύ μεγαλύτερος και πιο σαφής.

    2. Δηλαδή παίρνεις συγχωροχάρτι για τη βία που θα δείξεις με το που πεις "είναι η αλήθεια"; Εντελώς ανοησία.

    3. Κάτι μου λέει ότι ο συγγραφέας είναι "εθνογκαγκά".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμφωνώ απόλυτα με την ένεση όσο λέει ο Άλντο. Δεν είχα συνειδητοποιήσει το νόημα της σκηνής πριν την επανεκτιμήσω. Αλλά έχει να πει πολλά-για πρώτη φορά, ένας άνθρωπος που παιρνει ζωές, αρπάζει την ευκαιρία και σώζει μια από αυτές. Σκηνή λύτρωσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 1. "Για τους άντρες θεατές φαντάζομαι είναι πολύ χειρότερο. Είναι κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ή ακούμε και γίνεται ακόμη πιο δύσκολο από την ωμότητα με την οποία παρουσιάζεται."

    Ναι...

    2. "Ενώ κάτι Μόνικες σε υπόγειες διαβάσεις τι να μας πουν όταν έχουμε δει το Thriller:A Cruel Picture και το I spit on your grave;"

    Διαφωνώ... είχα συγκλονιστεί με την συγκεκριμένη σκηνή, ίσως επειδή ήταν και η Μόνικα βέβαια... ;)

    3. "Επίσης έντονη σκηνή ήταν και στο Jackie Brown όταν ο De Niro έριξε στη Fonda γιατί μίλαγε ακατάπαυστα και τον έπρηζε. Καλά της έκανε εδώ που τα λέμε."

    Η αγαπημένη μου απ΄το JB...

    4. Ποιός είναι ο Σαντά(ν)ς ρε W;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η βία σε άλλες ταινίες είναι απαραίτητο συστατικό, σε άλλες χρησιμοποιείται just for the fun, ενώ αλλού απλά για να σοκάρει.

    Καλές και κακές περιπτώσεις υπάρχουν και στις τρεις κατηγορίες. Στις δύο όμως τελευταίες είναι ευκολότερο το κράξιμο. Είναι εύκολο να κατακρίνεις τον Tarantino για τα λίτρα αίματος που ξόδεψε στο Kill Bill, αλλά αν το δεις σωστά θα δεις ότι δεν μπορούσε να το κάνει αλλιώς. Ή ακόμη περισσότερο, είναι εύκολο να λες ότι στο Σαλό ο Παζολίνι χρησιμοποίησε τη βία για εντυπωσιασμό αλλά δεν θα γινόταν αλλιώς τόσο ειλικρινής και καταγγελτική η ταινία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "είναι εύκολο να λες ότι στο Σαλό ο Παζολίνι χρησιμοποίησε τη βία για εντυπωσιασμό αλλά δεν θα γινόταν αλλιώς τόσο ειλικρινής και καταγγελτική η ταινία."

    Για μένα δεν υπήρχε λόγος να είναι τόσο... τόσο αηδιαστική-αποκρουστική-εμετική!!! Υπάρχει λογικός άνθρωπος που να μην ήξερε πως ο φασισμός είναι ένα πολύ "κακό πραγματάκι" και να το έμαθε μετά απ΄το "Σαλό";;; Δε νομίζω... οπότε δεν υπήρχε λόγος να είναι τόσο... τόσο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Όχι αλλά υπάρχουν άνθρωποι που αγνοούν το πόσο μπορεί να διαφθαρεί ο άνθρωπος και πόσο λεπτή είναι η γραμμή ανάμεσα σε άσκηση και κατάχρηση εξουσίας. Αν έδειχνε λιγότερα πολλοί θα έλεγαν "καλά έκαναν στα κωλόπαιδα" και θα γελούσαν ενώ άλλοι θα την έβλεπαν υδονοβλεπτικά. Με την τόση ωμότητα όμως ο Παζολίνι σου πετάει την πραγματικότητα στη μάπα και τρέχα μετά καημένε να κρυφτείς.

    Έκλεισα τα μάτια μου; Ναι
    Θα την ξαναδώ; Ίσως, σε (πάρα)πολύ καιρό.

    Με στιγμάτισε όμως για πάντα και με την πολύ καλή έννοια(καλά εγώ έχω τρέλα με Παζολίνι, οπότε δεν είμαι και αντικειμενική).

    Την είχα δει σε σινεμά και στο διάλειμμα μας ρωτάει σε έξαλλη κατάσταση γιαγιάκα με κότσο, καρό φούστα ως το γόνατο και συντηρητικό γυαλί "Μα τι θέλει να πει ο σκηνοθέτης; Τόση γύμνια, τόση βία. Γιατί το βλέπετε;". Ακόμη και να μην μου άρεσε η ταινία, για το σκηνικό άξιζε(εννοείται κάθισε και το είδε όλο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. 1. "Αν έδειχνε λιγότερα πολλοί θα έλεγαν "καλά έκαναν στα κωλόπαιδα" και θα γελούσαν ενώ άλλοι θα την έβλεπαν υδονοβλεπτικά"

    Ποιός λογικός άνθρωπος θα έλεγε κάτι τέτοιο;;; Μόνο κάτι ψυχανώμαλοι φασίστες θα αντιδρούσαν έτσι...

    2. "Με την τόση ωμότητα όμως ο Παζολίνι σου πετάει την πραγματικότητα στη μάπα και τρέχα μετά καημένε να κρυφτείς"

    Εγώ πάλι έχω την εντύπωση πως είναι το αγαπημένο έργο των ακροδεξιών... είμαι σίγουρος πως τους "ικανοποιεί" απόλυτα κι ας μην ήταν αυτός ο σκοπός του Παζολίνι...

    3. "Έκλεισα τα μάτια μου; Ναι
    Θα την ξαναδώ; Ίσως, σε (πάρα)πολύ καιρό."

    Εγώ πάλι... όσο κι αν αηδίασα (παραλίγο να κάνω εμετό) δεν έκλεισα τα μάτια, αλλά το μόνο σίγουρο είναι πως είναι απ΄τις ταινίες που δεν πρόκειται να ξαναδώ ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πρέπει να παραείναι ψυχανώμαλος φασίστας κάποιος για να γουστάρει και να "ικανοποιηθεί".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Εγώ πιστεύω πως όλοι τους παραείναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή